Hur ansöker jag om stöd från Allmänna arvsfonden?

Ansökan görs via Allmänna arvsfondens webbplats. Detaljerad information och ansökningsformulär finns där.

Du ansöker via Allmänna arvsfondens e-tjänst. Om det inte är möjligt att ansöka digitalt, finns en ansökningsblankett att använda. Innan ansökan skickas in bör du förbereda dig noggrant. Det finns olika ansökningsblanketter beroende på om du söker projektstöd eller lokalstöd. Projektstöd används för att utveckla metoder eller verksamhet, medan lokalstöd avser byggnation för att starta ny verksamhet.

Ansökan ska signeras digitalt av både kontaktpersonen och behörig företrädare (firmatecknare). BankID eller Freja eID+ krävs för digital signering. Om firmatecknaren inte är densamma som kontaktpersonen, får firmatecknaren en separat begäran om signering via e-post. Det går att spara en påbörjad ansökan, men det rekommenderas att slutföra och skicka in ansökan snarast möjligt. Behandlingstiden är i genomsnitt 4-6 månader.

Om du behöver skicka in ansökan via post, använd då de nedladdningsbara blanketterna och budgetmallarna. Kompletterande handlingar kan skickas via e-post eller post, beroende på storlek och typ av dokument.

Fler frågor du kan ställa

Loading...