Vad gör jag om jag får en felaktig faktura?

Kontakta den som skickat fakturan omgående och förklara felet.

Om du får en faktura som du inte känner igen eller inte stämmer överens med dina beställningar bör du omedelbart bestrida den. Det betyder att du informerar företaget om att fakturan är felaktig och varför. Du bör bestrida den så snabbt som möjligt för att öka dina chanser att bli rättvist behandlad.

För att bestrida en faktura kan du skicka ett brev eller e-post med ett tydligt meddelande om att du bestrider betalningsansvaret och varför. Ange datum och tid för din invändning och spara en kopia av brevet. Om du skickar ett brev, bör du använda rekommenderad post för att få bevis på mottagandet.

Kontakta även polisen och anmäl fakturabedrägeriet. De kan hjälpa dig att utreda händelsen och eventuellt få tillbaka dina pengar.

Du kan läsa mer om hur du bestrider felaktiga fakturor på Konsumentverkets webbplats.

Fler frågor du kan ställa

Loading...