Vad gör jag om jag har problem med ett köp online?

Det beror på vad problemet är. Kontakta först säljaren och försök att lösa det tillsammans.

Om du har problem med ett köp online kan du kontakta Konsumentverkets vägledning eller konsumentvägledningen i din kommun. Om du har en tvist med ett företag kan du anmäla det till Konsumentverket.

Konsumentverket kan hjälpa dig om du har problem med:

  • Marknadsföring
  • Avtalsvillkor
  • Prisinformation
  • Spam/skräppost
  • Säljmetoden är olämplig
  • Bristande produkt- och tjänstesäkerhet
  • Kraftig försening, inställd resa, bristande information, nekad ombordstigning, nedgradering eller bristande information
  • Diskriminering av resenärer med funktionsnedsättning

Du kan anmäla till Konsumentverket via deras webbplats eller genom att skicka ett brev.

Du kan även anmäla till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) om du har en tvist med ett företag om en vara eller tjänst. ARN kan hjälpa till att lösa tvisten om du och företaget inte kommer överens.

För mer information, besök Konsumentverkets webbplats: https://www.konsumentverket.se/.

Fler frågor du kan ställa

Loading...