Vad gör jag om jag inte är nöjd med mitt köpavtal?
Det beror på vad som är fel med köpavtalet. Kontakta oss för att få hjälp med att lösa problemet.
Om du inte är nöjd med ditt köpavtal har du som konsument rätt till ångerrätt under vissa förutsättningar. Du kan till exempel ångra köpet om:
Du köpte varan eller tjänsten på distans, till exempel online eller via telefon. Du köpte varan eller tjänsten utanför affärslokalen, till exempel på en mässa eller vid hembesök. Du är inte nöjd med varan eller tjänsten och vill returnera den inom ångerfristen.
För att ångra köpet måste du informera säljaren och returnera varan inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Du ansvarar själv för returfrakten om du ångrar köpet. Det finns dock undantag från ångerrätten, till exempel för varor som är specialtillverkade eller som är förseglade och förseglingen har brutits av konsumenten. Mer information om ångerrätten finns på Konsumentverkets webbplats.